Krovinių gabenimo kainos tiek Europoje, tiek į kitas pasaulio šalis yra labai individualus dalykas ir priklauso nuo daugelio aspektų. Todėl net į tą pačią Europos valstybę vienu atveju kaina bus mažesnė, kitu – didesnė. Tai priklauso mažiausiai nuo kelių kriterijų: krovinio gabenimo rūšies, krovinio tipo, jo dydžio, ar reikalingos specialiosios paslaugos, ar ne ir t.t.
Krovinių gabenimas Europoje dažniausiai vykdomas sausumos keliais, jūrų transportu arba kombinuojant kelias skirtingas. Atsižvelgiant į sąlyginai nedidelius atstumus ir geografinę padėtį, šie krovinių gabenimo būdai yra vieni iš optimaliausių ir pasižyminčių mažiausia kaina. Todėl įprastus krovinius Europoje gabenti oro transportu, išskyrus itin skubius, nėra būtinybės.
Krovinių gabenimo rūšis parenkama atsižvelgiant į tai, į kokią šalį reikia krovinį pristatyti. Tarkime, iš / į Skandinavijos šalis pats populiariausias yra gabenimas vandens transportu, t.y. keltu https://www.ferrybookings.lt/lt/patarimai/keltai-i-svedija. Tai labai patogus būdas, nors ir trunka kiek ilgiau, o krovinio pervežimo savikaina yra viena iš mažiausių. Tačiau kaina bet kuriuo atveju yra skaičiuojama individualiai, priklausomai nuo to, krovinys yra standartinis ar pavojingas ir pan.
Privalumas yra tas, kad keltais galima gabenti visų tipų krovinius, įskaitant negabaritinius ir pavojingus. Jeigu reikalinga, keltu kroviniai gali keliauti specialiuose konteineriuose, užtikrinančiuose temperatūrinį režimą. Dar vienas iš privalumų – daug skirtingų krypčių, kurios Europoje gali sudaryti per 500 skirtingų maršrutų. Nuo pasirinkto maršruto ir gabenimo sąlygų priklauso ir krovinio gabenimo galutinė kaina.
Į kainą jūrų transportu įeina kelto bilietai, visi kelionės mokesčiai, kajutės vairuotojams, kurie priklauso nuo kelto linijų. Ir, žinoma, paties krovinio gabenimo kaštai. Žinoma, užsakant vienkartinę paslaugą, kaina visuomet bus didesnė, nei turint krovinių vežimo bendradarbiavimo sutartį, kuomet krovinių pervežimai vykdomi reguliariai ir didesniais kiekiais.