Elektroninė komercija apima keletą sričių, tad manyti, kad interneto parduotuvės yra vienintelė el. komercijos forma yra neteisinga. Bilietai, parduodami internetu, yra viena paklausiausių prekių internete, o šis verslas atneša itin daug pelno.

Elektroninė komercija Lietuvoje vystosi itin sparčiais žingsniais, nors didžioji visuomenės dalis apie ją žino labai nedaug. Vienas iš tokių “paklydimų” yra tai, kad el. komercija yra tik interneto parduotuvės. Tai netiesa. El. komercija apima daugybę sričių, viena jų yra bilietai internetu. Tai yra tarpinis variantas tarp realios prekės ir visiškos paslaugos, galbūt dėl to bilietas nėra suvokiamas, kaip realus dalykas, kurio prekyba internetu yra lygiavertė nešiojamiems kompiuteriams, fotoaparatams ar net baldams.

Bilietai į renginius

Viena iš pagrindinių bilietų prekybos sričių – bilietai į renginius. Lietuvoje yra bent 3 stambūs bilietų prekybos internetu taškai, turintys ir išvystytą terminalų tinklą. Bilietai į renginius turi savo specifiką. Pirmiausiai tai yra vietos pasirinkimas. Norint pasirinkti vietas, būtina turėti tikslų vietų išplanavimą pastate, kuriame ir vyks būsimasis renginys. Tai gali būti sudėtinga, nes dažnai nuo vietos priklauso ir renginio kainos. Kitas bilietų į renginius specifinis dalykas yra brūkšninis kodas. Jei bilietus spausdintų kasoje, specialiu spausdintuvu, tai tikrai nebūtų jokia problema, tačiau dabar visus bilietus gali atsispausdinti pats vartotojas savo spausdintuvu. Bilietai jau prarado savo standartinę pailgos juostelės formą. Bilietai į renginius dabar atrodo, kaip paprastas A4 formato lapas, kurį galima sulankstyti į tris dalis, o kiekvienoje jų pavaizduota reklama arba bilieto informacija.

Lėktuvų bilietai

Lėktuvų bilietai yra kita didelė bilietų prekybos sričių. Tai galima sakyti yra atskiras didžiulis verslas. Bilietais prekiaujančios turizmo ir kelionių agentūros palengvinti savo darbui sukuria sudėtingus ir gana brangiai kainuojančius interneto portalus su atstovaujamų avialinijų bilietų paieškomis. Rezervacijos sistema leidžia matyti, kokius bilietus klientai nori įsigyti ir jų vardu juos belieka tik nupirkti. Agentūrai lieka tam tikras komisinis mokestis nuo kiekvieno parduoto bilieto. Lėktuvų bilietai yra tarpininkų verslas, nes pačios avialinijos neturi tiek informacinių kanalų, resursų ir negali skirti išlaidų reklamai. Lėktuvo bilietai taip pat atsispausdinami paties pirkėjo spausdintuvu. Juose yra pateikiama pagrindinė skrydžio informacija. Atspausdintą lapą keleivis parodo oro uoste, kur jam yra išduodamas įlipimo pasas, leidžiantis įlipti į lėktuvą. Tokiu būdu vienu bilietu nuperkamas kitas bilietas.

Transporto bilietai

Trečia bilietų prekybos internetu sistemos dalis yra transporto bilietai. Lietuvoje ši paslauga tik pradėta vystyti, tačiau jau dabar galima įsigyti bilietus autobusu internetu. Nereikia stovėti kasose ir autobusų stoties laukiamajame. Galima internetu įsigyti ir traukinio bilietus vietiniais ir, aišku, tarptautiniais maršrutais. Vilniaus troleibusų ir autobusų nuolatiniai bilietai taip pat yra pildomi internetu. Viešojo transporto bilietai yra puiki priemonė sutaupyti prekybos taškų sąskaita, tačiau šiai rinkai Lietuvoje vis dar yra kur tobulėti, nes bilietų sistemos yra pakankamai naujos, konkurencija nedidelė, o viešojo transporto didžiausi naudotojai yra nemokantys kompiuteriu dirbti asmenys, išskyrus studentus.

Bilietai – pelningas verslas internete. Tai rodo didelė konkurencija ir aktyvi rinkodara internete.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.